מרן הראש"ל: "בקהילות היהודיות ברוסיה ישנה ביקורת חריפה על העלאת הגויים"

איתי גדסי No Comments on מרן הראש"ל: "בקהילות היהודיות ברוסיה ישנה ביקורת חריפה על העלאת הגויים"

לאחר הסערה המכוונות כנגד דברי קודשו של מרן הראש"ל כנגד העלאת גויים מרוסיה מכוח פרצה ב"חוק השבות", מרן מסביר את עיקרי דבריו, "מי שמעלה המוני גויים לארץ משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית"

עומד בפרץ. מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר המתקפה התקשורתית שלוחת הרסן כנגד מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהתריע כנגד הפרצה הקשה ב"חוק השבות" בסעיף הנכד שמכוחו רבים מעולי רוסיה גויים גמורים שאין להם שום זיקה למדינת ישראל. מרן הראש"ל מסביר את עמדתו בכדי שהציבור יבין את דבריו לאשורם ולא כפי שדבריו סולפו בצורה מגמתית בכדי להעמיק את הקרע שחפצים בו בישראל ביתנו בכדי לגרוף הון פוליטי.

מרן הראשון לציון התייחס לסערה והסביר את דבריו כהווייתם: "אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ".

מרן סיפר על ביקורו המורחב בקהילות היהודיות ברוסיה לאחרונה, "בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ" סיפר מרן.

מרן תקף את העלאת הגויים לישראל במודע ומצד שני גורם הם לבעיות מבלי לומר להם: "מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים".

מרן הבהיר בדבריו "ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא".

בסיום דבריו אמר מרן, "מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה", עד כאן דברי קודשו הברורים לאור הסערה התקשורתית המכוונת כנגד קודשי ישראל.



0 תגובות